Sunday, February 27, 2011

My super lovely mama uteh...=)

Entry kali nie trase mcm nk bercerita tentang seorang wanita yg sgt2 berharga... bermakna.. penting.. dlm hidup aku... dan x mungkin ade penggantinye... Beliau adalah Nazariah bt Mohd Salleh ataupun yang aku panggil mama uteh... uteh nie pangkat makcik aku la.. tp... pada aku.. die bukan seorang makcik.. die adalah mak aku... kepentingan die dlm hidup aku same pentingnye ngan mak aku.. tempat aku share segale mslh suke duke even mslh cinte pun aku share ngan die tau! mmg doktor love terbaek penah aku jmpe... hehe... uteh aku nie sgt2la sportingnye...

Ermm... terase nk bercerita psl die sbb smlm baru pas melawat die kt Cheras... first sekali nk berterima kasih kt housemate2 aku... mira n nad... sebab teman pegi sane... dan ribuan terima kasih lg utk bf mira.. syafiq ramli yg jd drivernye... hoho... sian plak kat mamat 2 drive dr ptg smp ke tgah mlm... da ar agak jauh jugakla s.alam ke cheras 2... pas 2 dgn ujan lebatnye... dgn jln jammed nye lagi... haih... sian2... at first kitorg pegi HUKM sbb da semgu uteh kat sane.. last2 smp2 je tgok katil uteh da kosg... cuak gak ar... rupe2nye.. uteh da discharge... ceh!.. kelako pun ade... da ar kt HUKM hujan lebat gile smp hbes bsh lenjun kitorg... sekali da discharge plak... so truskn perjalanan ke tmn mwr, pandan indah...

Dptla jumpe uteh... dlm fkrn aku... uteh da bole bukak mata... rupenye still same lg... cume die da x koma... tp x bole bukak mata... perasaan aku mase mule2 nmpk die.. hny Tuhan yg tau... sedey sgt2... uteh langsung x bergerak... cume kdg2 mate die je bergerak2... mase aku bisik kt telinge die aku dtg... aku perasan anak mate die bergerak... mase uteh koma pun anak mata die bergerak2 bile aku bisik kt telinge die... sepnjg disisi uteh... aku xnk lepaskn walau sesaat pun tanpa melihat die... aku nk tatap muke die puas2 selagi aku masih berkesempatan... aku nk pegang tangan die... cume 1 aku x dpt... aku nk uteh tgok aku... tp nk wat mcm ne kan... uteh x dpt bukak mata... tp aku tau... uteh tau aku dtg... selame sejam aku sebelah uteh... mcm2 bende yg dtg dlm fkrn aku... sumenye flashback kenangan2 aku bersame uteh... terngiang2 suare die nasihatkan aku mcm2... sejak arwah mama xde... hny dialah tmpt aku bergantung... uteh penah ckp... selagi die msh hidup... aku nie tanggungjawab die... aku nie anak die.. sebab 2 amanah arwah mama pd die... terima kasih uteh!

Mase nk blik 2... bibik bru nk bg uteh mkn... sedey bile tgok uteh x bole mkn sendiri... kne pakai tiub... tetibe mase 2.. teringat kenangan aku masak dan makan bersame2 uteh... tp sume 2 tinggal kenangan je skrg... kenangan terindah... aku berterima kasih jugak pd bibik 2 yg setia dan sabar menjage uteh dgn baik... da hmpir 2 thn da die jage uteh... mmg die seorang yg sabar dan baik... lepas hbes uteh mkn... kitorg pun nk bergerak ke destinasi seterusnye.. umah arwah Adhwa... teman istimewa nad... mase nk balik 2... mmg ak berat sgt2 hati nie nk lpaskn uteh... siyesly... teramat berat... kalo bole... aku nk ade sebelah die 24 jam 7 hari semgu... aku xnk kemane2... aku nk tgok die setiap saat... tp apa bole buat... hidup kne truskn jugak... teringat mase aku dtg melawat uteh dlu... bile aku nk blik je... mengalir air mata uteh nk lpaskn aku pegi... sayu je rase hati nie...

Then, kitorg bergerak ke umah keluarga arwah Adhwa... sayu je rase hati nie tgok nad dan jugak famili arwah lebih2 maknye... aku phm peritnye rse kehilgn 2.. aku juge penah rase kehilgn... arwah mama even da nk dkt 6 thn... x penah sedetik pun aku lupekn die... arwah ayah da nk 13thn... aku msh ingat lg... rase mcm bru smlm je mereka pegi... buat nad dan mak serta famili arwah... semoga mereka tabah... Al-fatihah utk arwah...

Buat uteh... terima kasih atas segalenye... i love u!!(uteh selalu ckp kt aku... i love u...huhuhu...) x mungkin ade pengganti uteh di hati nora... terlalu sygkn uteh... da terlalu byk terhutang budi kt uteh... x mampu rasenye aku nk membls sume 2... hny doa je yg aku mampu... semoga uteh kuat melawan penyakitnye.. kalo uteh perlu kuat utk lawan kesakitannye... aku juge perlu kuat utk melwan perasaan aku skrg... huhuhu.... semoga uteh trus tabah...

Akhir sekali.... thnks mira... nad... syafiq... thnx sgt...=))





housemate tersyg... mira n nad....=)
sebelum gerak ke Cheras....
keadaan uteh sekrang... mcm 2 je... hnye mate die je bole grak ckit2... uteh.. I love u!!

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...