Thursday, September 15, 2011

Warna Dan Personaliti Wanita

Hello uols dan assalamualaikum.


Entri kedua untuk hari ni. Korang tahu tak yang sebenarnya warna yang kita suka tu boleh melambangkan perwatakan diri kita. Sebenarnya bukan warna je kot. Semua benda yang kita suka dapat melambangkan diri kita. Biasalah, lain orang lain citarasa kan. So, kali ni aku nak bagitahu maksud di sebalik warna yang kita suka.. pssstt: maaf ye untuk gadis saja. Hehe... Nanti bolehlah bagi feedback betul ke tak ek... Hehe...


MERAH
Berani, emosional, tegas tamak, tahan melarat dan suka bersenang-senang.

BIRU
Setia pada pasangan, pandai menyimpan wang, kuat kemahuan, suka berterus-terang, jujur, cekap memberi maaf dan tegas.

HIJAU
Subur, suka kepada kebahagiaan, tidak suka bergaduh atau bertekak, patuh pada pegangan agama, suka berhias, teguh pendirian hingga kadang-kadang seakan kolot.

HITAM
Suka menyendiri, prihatin, kuat menghadapi dugaan hidup, tidak mudah dipengaruhi, kuat berfikir, setia pada pasangan, baik hati tetapi cepat tersinggung.

COKLAT
Kaya dengan sifat keibuan, suka merenadh diri, sopan santun, halus budi pekerti, hati mudah merasa was-was dan takut berbuat salah.

UNGU
Pemurah dan merdeka hatinya, tidak suka diperintah, berinisiatif, bijak tetapi agak beremosi, keinginannya tidak meluap-luap.

KELABU
Suka merendah diri, tenang, suka mengalah, suka bekorban peranan cerdas dan bijak.

KUNING
Menyukai ilmu, gemar membaca, tekun, cerdas dan tabah menghadapi cabaran.

PUTIH
Bersih fikirannya, berkata benar, jujur, rendah hati, sopan santun, ramah, kuat menerima ilmu, sentiasa tenteram hatinya, suka menolong dan hidup bertawakal.

p/s: Kalau suka warna-warni macam mana pulak ek... hehe.. habis bermacam-macam personaliti ar aku ada... kih3...

Oklah uols. Tata. Terima kasih sebab baca. 

Sumber:: Facebook

8 comments:

siti kektus said...

kite minat kaler hitam. sebab nampak elegan gitu. hehehe


setia betul la tu kot. yg lain2, macam tak sangat lah. hehehe kebetulan aje kot. ;)

aleen aiden said...

klo sume kaler kat atas alin suke da macam mane?hahah.
btul,alin sker itam,putih,purple,merah,sumelah suke.heee

C!K NoRa said...

Siti kektus: hitam itu menawan... hiii... =))

aleen: saye pun suke warna warni jugak! adeeii... ;P

Nur Najwa said...

Saya suka warna MERAH!

Memang personaliti saya agak lembut.. tapi mempunyai jiwa yang agresif, =D

C!K NoRa said...

Najwa: waaa.... merah uols! hehe...

Kathy Tuah said...

sy suka kaler putih, pink,purple..mcm banyak je ni..huhu..

Miss Star said...

hai nora...long time no c u...mizzzzzzzzzz u...hehe...

noralisme said...

saya biru.semua betul kecuali tang pemaaf tu.grrrr

eh eh nama kita sama la =)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...