Sunday, April 10, 2011

DuN MaKe A PrOmIsE!!!

Bangun pagi2 nie tetibe hati mek jd sedeyh. Sob...sob...sob...

Sedeyh sebab ade orang yang da berjanji tapi tak tunaikan. Kalo sekali tu bole la aku kelip2 mate wat tak tau je. Tapi, kalo da sampai 2,3 kali berjanji tapi tak tunaikan sape tak saket hati kan... kan...kan... Haih.. sabar jelah. Nak sound tak sampai hati. Jadi sound gune jari jelah. Hehe. Sedeyh btul rase. Hati nie da jd kecik sekeciknye lagi kecik dari atom! haaaa....

Peringatan utk korang semua dan jugak diri sendiri. Kalo da rase tak mampu nak tunaikan janji tu jangan berjanji! Kalo da rase jadual tu bz, tak payahla nak manis2 mulut nak berjanji. Kononnya "takpe tak kisah lepas settle hal tu aku janji aku datang ok". Tapi bile org tu da tunggu-tunggu sampai tak tido, sampai tak makan, last2 cancel last minit sebab hal yang tadinya tu tak settle lagi. huh! Pantang aku la orang suke cancel last minit nie. Kalo betul emergency tak pe. Aku bole consider walaupun mase tu aku da siap cantek2 lawa2 comel2..(errkk...hahaha).. tapi ni kalo alasan tetibe MALAS... pergghhh!!!! Memang meletup gunung berapi dlm hati aku ni.

Pic dari google nie mmg same mcm hati aku skrg nie... ahaks...;P


Lagi 1, aku pantang betul kalo orang tak bole nak tunaikan janji die, then senyap je wat tak tahu. Siyes saket hati. Tak bole ke nak kol or msj? Laenla kalo zaman sekarang ni still pakai burung merpati utk post surat kan! Laenla! Kang aku suh betul2 cari burung merpati kang baru tahu! haaaa... Lagi saket hati bile aku tengok duk sedap je di online fb die, tp langsung tak reti tegur nak mintak maaf ke hape ke. Penat aku tunggu ko tau tak?? huh! Ok, tamau marah2 nti cepat tua... sabar2...

Dalam Islam pun ade bagitau kalo da berjanji kena tunaikan. Munafik orang yg memungkiri janji.. kan? kan? kan?

Ok la.. sampai sini dulu.. hati tengah panas nie.. nak pegi sejukkan hati dulu.. nak masukkan hati dlm icebox aka peti ais.. nak sejukkan smp jadi beku! hak3..(double meaning tu!)... heeee.....


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...