Wednesday, May 11, 2011

Jijik: Barangan Luput Tarikh Di Jual Semula

Hello uols!

Tadi aku memang terkejut beruk dengan berita kat TV3 ni. Korang ada tengok tak? Kalau takde meh baca jap meh. Ni berita dia:

Sebuah keluarga di Gombak dipercayai mengaut untung dengan cara mengutip barangan luput tarikh dari tong sampah dan dijual semula. Kegiatan ini telah beroperasi sejak setahun yang lalu dan pastinya ramai yang sudah tertipu termasuk pelajar sekolah. Kalau dilihat dari luar tiada siapa sangka banglo dua tingkat ini sebenarnya pusat pengumpulan dan pembungkusan semula barangan luput tarikh. Dan kebanyakan barangan yang dijumpai adalah dari pelbagai jenama terkenal seperti serbuk coklat, serbuk teh, losyen badan dan lampin bayi. (euuwww...). Serbuk coklat misalnya telah rosak tetapi akan dibancuh semula dijadikan aiskrim dan dijual di luar sekolah. (Errkkk..). Ketika serbuan, dua wanita sedang melakukan kerja membuang cetakan tarikh luput pada botol susu segar. Pengarah Penguatkuasa KPDNKK Selangor, Osman Nawang berkata, barangan terbabit dijual kepada pengusaha warung dan kedai runcit. Hampir 4,000 barangan termasuk beribu-ribu helai pelekat tin susu bernilai lebih 30 ribu ringgit dirampas. 

Ok, itulah dia berita yang aku maksudkan. Apa pendapat korang? Agak-agak makanan yang kita beli kat warung dengan kedai runcit tu betul-betul selamat ke? Memalukan orang Gombak betullah! Mintak-mintaklah aku tak pernah tertipu. Risau wooo... Sebab aku duk Gombak. Takut gak kalau aku pernah termakan benda luput tarikh ni. Adoooii... Dah takde benda lain nak jual ke? Kreatif sangat, ni lah jadinya. Tetibe aku rasa mual.. Weekk... (muntah!).. Terbayangkan apa agaknya rasa makanan luput tarikh tu... euuuwww...

Tata uols! Terima kasih sebab baca. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...