Wednesday, May 11, 2011

Makan-makan Episod 2: Tutti Frutti

Hello uols!

Petang ni mek nak share 1 lagi tempat makan dessert yang best! Agak lama jugaklah aku tak pergi sana. Mengidam ni. Hehe. Aku nak share pasal TUTTI FRUTTI. Ala, yang jual frozen yogurt tu. Kedai ni agak baru jugaklah di Malaysia. So, maybe ramai lagi yang tak tau pasal frozen yogurt ni.

Frozen yogurt ni kalau tengok memang nampak macam ice cream biasa je. Tapi sebenarnya tak. Ia adalah yogurt ok! Yang bagusnya pasal frozen yogurt ni, ia adalah sangat bagus untuk orang yang diet. Hehe. Sebab takde lemak. Sebab tu aku suka. Muahahaha. Tutti frutti ni sebab dia masih agak baru di Malaysia jadinya cawangan belum banyak sangat lagilah. Selalu aku pergi makan dekat Sunway Pyramid. Kawan aku pulak cakap dia selalu pergi dekat TTDI dengan The Curve. 

Kalau korang pergi Tutti Frutti ni, sampai-sampai je korang kena terus ambil dia punya cup. Cup dia ada 3 size kalau tak salah aku. Lepas tu, pilih flavor yogurt korang. Aku suka original flavor, strawberry, coklat dengan tutti frutti punya flavor sendiri. Lepas pilih flavor untuk yogurt, korang kena pilih topping pulak. Topping dia u ols!!!! memang banyak gile! Pengsan nak pilih. Muahahaha. Macam-macam ada. Aku suka ambil topping buah-buahan. Dah tadi cakap nak kurus kan. Hehe. Buah-buah dia ada strawberi, kiwi, pisang, pic, nenas dan banyak lagilah. Lagi ada jugak topping coklat cip, oreo, waferstick, nata de coco, smarties banyak lagilah. 

Lepas pilih topping, sesi menimbang. Eh, bukan timbang berat korang. Hehe. Timbang tutti frutti korang tu. Hehe. Selalunya aku ambil medium size dengan buah-buahan yang banyak lagi berat aku kena dalam RM15++. Banyak kali aku makan kat sana tak pernah lebih dari harga tu. Pada aku, standard ar harga dia. Tutti frutti tu pun sedap gile. So, worth it ar. Ni, aku nak bagi sikit kebaikan tutti frutti ni. Aku ambil dari website die je. Hehe. 

  • Menguatkan sistem imun badan.
  • Mengelakkan diaarhoea
  • Mencegah kanser usus
  • Merendahkan tekanan darah tinggi
  • Mengurangkan kadar kolestrol
  • Mencegah bakteria berbahaya.
Ada banyak lagi sebenarnya. Tapi, cukuplah yang tu dulu. Hehe. Aku baru dapat tau kawan aku cakap Tutti Frutti dah bukak outlet baru kat Wangsa Walk. Hoyeeaahhh!!! Boleh aku pergi makan selalu. Tak payah susah-susah nak pergi Sunway Pyramis, TTDI dengan The Curve. Agak-agak kalau tetibe aku teringin Tutti Frutti sebelum aku nak tidur, boleh start motor pakai kain batik pun takpe pergi Wangsa Walk. 15 minit je dari rumah aku. Hehe. Lagi 1, outlet yang tak lama lagi akan dibuka kat Seksyen 7 Shah Alam. Lagi sekali nak jerit-jerit. Hahahaha. Sukanya aku. Agaknya Tutti Frutti ni tau kot aku dia punya regular customer. Sebab tu dia bukak outlet dekat kawasan-kawasan tempat tinggal aku kot. Muehehehe. 

Eh korang apa lagi. Nanti try tau Tutti Frutti ni. Tak rugi. Memang terbaik! Alternatif terbaik untuk penggemar ice cream yang taknak gemuk macam aku. Hehehe. Meh tengok gambo meh!.

Kami punya...

Wif frens... Aku yang kenalkan Tutti Frutti kat dorang..;P

Ni aku punya. Ada strawberi dengan kiwi dengan nata de coco dengan coklat Hersheys. Sedap!

Tata u ols! Terima kasih sebab baca. 

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...