Sunday, June 5, 2011

Gambar Bertiga... Kenapa Tak Boleh Ye?

Hello uols!

Terasa rindu sangat-sangat kat blog aku ni haa. Lama dah tak update. Disebabkan beberapa perkara dan faktor serta kesibukan di alam nyata, tak dapatlah nak update selalu. Tapi, memang banyak dah cerita yang aku kumpulkan nak share dengan uols semua. Hehe.

Minggu lepas, 29hb Mei aku ada pergi 1 kenduri kahwin ni. Kenduri manager aku dekat Jeram, Kuala Selangor. Ni manager aku yang sangatlah best dan sportingnya. Hehe. Boleh buat member ar, lagipun dia ni lagi muda dari aku. Aku pergi dengan geng aku, Fara dengan Min. Aku ada cerita pasal diorang ni kat entri ini. Erm, kat sana biasalah kan kenduri. Situasinya pun aku rasa korang dah dapat agak sendiri. Ramai-ramai orang, makanan yang sedap-sedap, lagu-lagu pengantin baru, kompang, silat, etc. Kitorang spend time kat bilik pengantin je sejam lebih. Tunggu pengantin mekap sambil borak-borak dan berangan jadi pengantin kejap! Ahaks! Tu memang tak boleh elak punya. Bila tengok orang kahwin aku pun rasa macam nak kahwin jugak. Ekekeke...

Perasan tak? Semua orang purple aku je yang hitam... sigh~
 Itulah pengantinnya. Cantik kan? Hehe. Nak dijadikan cerita, lepas balik dari kenduri ni, kitorang singgah Pantai Remis. Dah alang-alang kan lalu situ. Singgah satu kedai ni yang jual mee goreng terbaik kat Selangor ni. Hehehe. Nak bagi address kedai aku tak tau pulak. Tapi kat Pantai Remis tu la. Dah alang-alang tepi laut ni kan, apalagi bergambo jelah kerja kitorang. Hehehe...









Punyalah sakan kitorang bergambar. Banyak lagi gambar sebenarnya yang aku tak tunjuk. Hehe. Then, bila nak balik tu tetiba sorang pakcik ni tegur.

Pakcik : Dik tak baik amik gambar bertiga.
Min : Sebab nanti salah sorang akan meninggal ke?
Pakcik : Bukan sebab tu. Nanti dalam bertiga tu akan ada salah sorang tu susah sangat nak jumpa. Mungkin lepas kahwin nanti dia duduk jauh ke, yang sorang tu akan rasa jauh je.

Aku terdiam. Serius tetiba masa tu aku rasa macam sedih pulak. Yelah memang tak boleh nak percaya sangat sebenarnya. Tapi, aku rasa sedih sebab terbayangkan kalau kitorang ni berjauhan. Sigh~

Kalau sebelum ni memang selalu dengar orang cakap kalau amik gambar bertiga, salah sorang akan meninggal. Yang tu aku tak percaya sangat. Sebab ajal maut di tangan Tuhan kan. Satu hari nanti kita akan ke sana jugak. Tapi, yang versi pakcik ni, hurrrmmm... Tak pernah dengar lagi. Tak taulah betul ke tak. Yang penting jangan percaya sangat. Takut kang syirik pulak dah. Huhuhu.

Tapi pape pun, aku harap benda macam tu tak jadi. Huhuhu. Serius sangat sayang dengan friendship ni. Tak rela rasanya nak berjauhan dengan diorang ni. Tapi, bila fikir balik 1 hari nanti mesti akan berjauhan jugak kan. Bila masing-masing dah kahwin. Haih. Ahhhh... Takpe, yang tu lambat lagi nak jadi. Yang penting, kawan selamanya. Sebelum kahwin ni nak enjoy dulu puas-puas dengan kawan-kawan aku ni haaa.... Hehehe..

Eh korang ok lah ye. Panjang dah aku tulis ni. Hikhikhik.

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...